Prognozowanie marketingowe

Chcąc sprzedać swój produkt lub usługę praktycznie każda większa firma udaje się po pomoc do specjalistów od wizerunków i kampanii reklamowych. Zleca im przygotowanie reklamy lub całej strategii dla swojego projektu i wydaje na to spore pieniądze. Następnie drugie tyle na realizację koncepcji i dwa razy tyle na emisję wszystkiego w telewizji, Internecie, radio, gazecie, lub wszystkich kanałach medialnych jednocześnie. Jeśli więc ktoś poświęca tyle środków na wypromowanie i podniesienie sprzedaży konkretnego produktu, oczekuje jasnych wyników. I w biznesie szacunki muszą być liczbami.

Tak też się dzieje, jeszcze przed podpisaniem umowy kontrahent otrzymuje sztywne szacunki prognozujące konkretne wzrosty sprzedaży, zainteresowanie grup społecznych. Tak przygotowany raport może się udać zrealizować, ale niestety często założenia okazują się nazbyt realistycznie stworzone przez projektantów pragnących zarobić poprzez pokazanie swoich pomysłów w lepszym świetle i sfinalizowanie dzięki temu umowy. Do jednych z najbardziej widowiskowych reklam w telewizji należą w ostatnim czasie reklamy samochodów. Nigdy dotąd tak mocno nie inwestowano w kampanie marketingowe w branży motoryzacyjnej a reklamy, które się pojawiały, były mnie widowiskowe. Dzisiaj widać jak mocno marketing i nowoczesne technologie wszedł do reklamy, dając niesamowite możliwości prezentowania samochodów. Dotychczas były one niewdzięcznym tematem do reklamy, to ludzie musieli zachwalać ich cechy, a samych wrażeń z jazdy nie dało się oddać przez zwykły szklany ekran. Dzięki rozwoju nowoczesnej grafiki, a także wraz z faktem pojawienia się masowego zainteresowania telewizorami z technologią HD, widowiskowo produkowane reklamy samochodowe coraz częściej opierają się na takich skojarzeniach i wycinkowych obrazach, że w głowie odbiorcy szybko budzą się konkretne skojarzenia. Skojarzenia pozytywne, które na sam koniec zostaną szybko sfinalizowane dobitnym logo z marką i modelem prezentowanego auta, przeważnie także z zaproszeniem do skorzystania z programu ratalnego.